להתחברות

מחשבת ישראל מן המזרח

מודרנה ומסורת 6 | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תוכן עניינים

הדיון המורחב

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
פרופ' חנוך בן פזי
16.11.2017 16:51
אני חושב שכדאי להבין את דבריו של הרב עוזיאל, כ'מהפכה' דתית מודרנית.
כלומר, הוא מנסה ליצור עמדה דתית מהפכנית, שתענה לאתגרים של המודרניות,
כולל האתגרים המוסריים האוניברסליים.
כדרכם של הרבנים, הוא מבסס את דבריו על המסורת,
ומראה את השורשים העמוקים של רעיון האוניברסליות בתוך ההקשר היהודי המסורתי.

 

user profile image
רותם נפתלי
16.11.2017 15:57
התחברתי מאוד לדבריה של אילוז.

ששת העקרונות שהיא מציגה מהווים בעייני תשתית ליצירת חברה חושבת ופעילה, אכפתית ויציבה.
החברה שעליה היא מדברת שואפת לקבל את האחר, ולחיות על פי ערכי הכבוד והחירות.

 

user profile image
אבי אורפז
13.11.2017 13:12

המעניין ב"ששת מרכיבי החילוניות" על פי פרופסור אווה אילוז,
היא דווקא זו השביעית…
"לחיות את המשבר התמידי".

לי נדמה כי על אף העקרונות המתקדמים והיפים של החילוניות כמו ההעזה לדעת,
ההסתכלות קדימה בתקווה (האמנם?!!), לחיות את ההווה (האמנם??!!!),
קיים משבר רוחני עמוק בחברה החילונית
כיוון שההפרדה שנעשתה ושייכה את כתבי הקודש היהודיים לדתיים,
וההדרה של החילונים מעולם זה,
יצרה ריחוק וניתוק של ציבור יהודי שלם
שאמנם לא מבקש את אלוהים אך חווה את המשבר התמידי, שבעיניי,
רבות מהתשובות או ה"תרופות" למשבר זה נמצאות בספרות היהודית לדורותיה.

user profile image
אבי אורפז
13.11.2017 12:59
הפתיעה אותי עמדתו של הרב עוזיאל
המקשר בין ביטול השלטון המשחית והמושחת בכל העולם
לבין ביאת המשיח והגאולה.

בדרך כלל הורגלתי שהעמדות היהודיות
עוסקות רק בישראל ולא בגויים.
אני מתחבר לדבריו של הרב עוזיאל
שאין על היהדות לשנות סדרי עולם ולכפות את עמדתה על האנושות,
אלא להיות מעין דגל וסמל למוסר, למנהיגות ישרה ומטיבה,
החותרת לשלום ומחנכת לכך.

לצערי המציאות כיום היא הפוכה –
השחיתות בישראל פושה מלמעלה במנהיגנו, עד למטה, לאזרחים.
קיים שיח אלים מאוד העוסק בפירוד ולא בשלום ואחדות.
כך שעד שאצלנו לא יתקיים שלום פנימי,
לא נוכל לקרוא לשלום את כל האדם ולאומיהם השונים.

user profile image
אבי אורפז
12.11.2017 17:24

לא חילוני לא דתי – חידתי

מקורות קשורים

חברי בית המדרש