סוגיית המינים הטרידה את האנושות רבות, עוד הרבה לפני הפעם הראשונה שבה נהגתה המילה "פמיניזם", אמנם, עד המאה ה-18, כל מה שנכתב ונאמר על נשים נכתב על ידי ומנקודת מבטם של גברים.
בסוגיה זו מובאים מקורות שתייגנו כפמיניסטים, שעל אף שנמסרו מפיהם, הציגו תפיסת עולם שבמידת- מה (מידת הרדקליות משתנה ממקור למקור) מציעה, גם אם בזהירות רבה, גישה שוויונית יותר ומדכאת פחות.
בסוגיה זו מצעים מקורות הדנים בקידום שוויון מגדרי, מנקודות מבט חברתיות\פוליטיות\דתיות שונות- אך המשותף לכולם, הוא הקול של נשים חזקות שמעוניינות לפרק את ההגמוניה הגברית ולשבור את תקרות הזכוכית השונות, בדרכים שונות אמנם, אך בדרכים שלהן, ולא שלהם.
אפיון הפרק הוא שיח ו קונפליקט
סוגיה זו דנה בפמיניזם על זרמיו השונים בזיקה, בין השאר למסורת ועל כן מכילה בתוכה מקורות הנוגעים למתח המתבקש בין דת-שחרור האישה, כמו גם המתח בין שחרור האשה למסורת (ובשל כך, לדיכויה ).
סוגיות המשנה:
א. סוגיית המינים הטרידה את האנושות רבות, עוד הרבה לפני הפעם הראשונה שבה נהגתה המילה "פמיניזם", אמנם, עד המאה ה-18, כל מה שנכתב ונאמר על נשים נכתב על ידי ומנקודת מבטם של גברים.
בסוגיה זו מובאים מקורות שתייגנו כפמיניסטים, שעל אף שנמסרו מפיהם, הציגו תפיסת עולם שבמידת- מה (מידת הרדקליות משתנה ממקור למקור) מציעה, גם אם בזהירות רבה, גישה שוויונית יותר ומדכאת פחות.
ב. בסוגיה זו מצעים מקורות הדנים בקידום שוויון מגדרי, מנקודות מבט חברתיות\פוליטיות\דתיות שונות- אך המשותף לכולם, הוא הקול של נשים חזקות שמעוניינות לפרק את ההגמוניה הגברית ולשבור את תקרות הזכוכית השונות, בדרכים שונות אמנם, אך בדרכים שלהן, ולא שלהם.